Lunch!!

Då har man ätit lite lunch med Sara, saraaengstrom.blogg.se

Det blev Lax med ajvartäcke som ger 341 kcal =)

 

Receptet är följande:

30 gram ajvar relish

1/2 dl lätt créme fraîche

300 gram potatis

500 gram lax (4x125 gram)

400 gram fryts broccoli.

 

1. Sätt ugnen på 180 grader. Koka potatisen. Lägg laxfiléerna i en ugnsform. Salta och peppra.

2. Blanda ajvar relish med créme fraîchen. Smaka av med salt och peppar och bred över fisken.

3. Stek i ugnen i ca 15 minuter för rosa kärna och 25 minuter för helt genomstekt.

 

Själv brukar jag köra den cirka 20 min och det brukar bli bra, men det beror självklart på ugnen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gyllensvärdskan

Den här bloggen kommer i första hand handla om mina tankar om kost och träning och allt som hör därtill men även om min vardag med jobb och familj.

RSS 2.0