Plugga

Jag har funderat på att börja plugga igen, dock inte ett helt program utan en eller två kurser.

Har hittat två intressanta kurser på Folkuniversitetet som jag funderar på. Den ena är Friskvård och Hälsa som bland annat innehåller:

  • Grundläggande anatomi
  • Grundläggande fysiologi
  • Kost och näringslära
  • Kostregistrering samt analys
  • Mental träning
  • Grundläggande friskvårdsarbete
Den andra är Kost och Näringslära som blan annat innehåller:
  • Kroppens ämnesomsättning
  • Matsmältningsprocessen
  • De energigivande ämnena och processerna
  • Vitaminer och mineraler
  • Näringsdeklarationer – vad betyder det som står på paketen
  • Modedieter
  • Planera din kost och kostregistrering
  • Analys av kostdagbok
  • Förändringsarbete
Som sagt har inte bestämt mig för om jag bara ska läsa den ena , och i så fall vilken, eller om jag ska läsa båda. Läser jag båda kostar det 4700 kronor. Vet inte om jag vill lägga de pengarna just nu när vi ska åka till Thailand om ett par månader. Men å andra sidan är det något jag tycker är intressant och vill lära mig mer om.
 
Tar mer än gärna emot råd och förslag på vad ni läsare tycker =)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gyllensvärdskan

Den här bloggen kommer i första hand handla om mina tankar om kost och träning och allt som hör därtill men även om min vardag med jobb och familj.

RSS 2.0