Köttfärssås med morotspasta

Hej hopp!
 
Igår jobbade jag med Åsa (triixi.blogg.se) och vi kom in på ämnet mat. Jag berättade om köttfärssåsen vi gjorde förra veckan, vi hade kyl-och frysrensning.
 
Så till Åsa och er andra som är intresserade här är receptet:
 
400 g nötfärs 12%
650g g morot
1 pkt krossade tomater med basilika (390 g)
130 g vitkål
75 g rödlök
50 g vitlök
7 g smör
 
Skala morötterna och fortsätt med skalaren för att göra "tagliatelle".
Hacka lök och vitlök i önskad storlek (vi gillar lite chunky).
Stek lök och vitlök i smöret. Det ska inte få färg.
Släng i morotstagliatellen så att den får smak.
I med färsen och stek tills den börjar bli genom stekt.
Häll i tomaterna och låt puttra ett par minuter. Smaka av med salt, peppar och valfria kryddor.
 
Hoppas det smakar =)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gyllensvärdskan

Den här bloggen kommer i första hand handla om mina tankar om kost och träning och allt som hör därtill men även om min vardag med jobb och familj.

RSS 2.0