Långpromenad och viktnedgång

Ställde mig som vanligt på vågen i morse, innan frukost, och den visade neråt. Inte så mycket som jag hade hoppats på men minus är alltid minus =)
 
A tyckte jag borde köra på som jag gjort denna veckan utan Viktklubb i 1-2 månader innan jag gör min utvärdering av vilket som fungerar bäst.
 
För att göra det lite lättare för mig laddade jag ner Livsmedelsverkets databas för livsmedel (294 sidor i excel för den som undrar). Kommer visserligen bara använda den till frukt, grönt och kött/kyckling/fisk som inte har innehållsförteckning när man köper den. Annars kommer vi gå på det som står på förpackningen.
 
Skrev i tidigare inlägg att jag köpt gymhandskar och så här ser de ut 
 
 
På tal om att räkna kalorier och mat, det här är en av våra nya favoriter i frysdisken. Tillagas på samma sätt som vanliga wokgrösaker men, enligt mig, mycket godare. Just denna kör vi med kyckling och bulgur.
 
Det finns tre andra smaker, Sicily, Bronx och Dehli.
 
Efter frukost tog jag en lånpromenad till Landvetter för att titta på det nya Kulturhuset och kolla erbjudanden på ICA sen var det bara att promenera hem igen.
 
Idag blir det kålpudding till middag, vilket är en av våra favoriträtter. Så det är bara att börja strimla vitkål och väga upp alla ingredienser =)
 
Tjing



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gyllensvärdskan

Den här bloggen kommer i första hand handla om mina tankar om kost och träning och allt som hör därtill men även om min vardag med jobb och familj.

RSS 2.0