Alla hjärtans Dag och helgen som var

A överraskade verkligen på Alla hjärtans Dag. Han frågade för ett par veckor sedan om han fick stå för planeringen i år och det var klar jag samtyckte till det.
 
Eftersom vi pratat mycket om att åka på spa eller liknande alternativ bara gå ut och kanske gå på bio här hemma hade jag verkligen ingen aning vad det skulle bli.
 
I mitten på förra veckan fick jag små hintar om att jag kanske borde ha med kläder för eventuell bastu. Kunde fortfarande inte lista ut vad vi skulle göra.
 
På lördagen åkte vi till gymet på morgonen som vanligt. Därefter hem och äta innan vi påbörjade vårt lila äventyr.
 
Hela vägen satt jag och gissade på vart vi skulle. Vi började köra mot Partille och vidare på E20 mot Alingsås. I mitt huvud började det gå runt gällande vilka SPA-hotell som ligger åt det hållet. Det enda jag kom på var Lundsbrunn. Det visade sig senare att dit skulle vi inte.. =(
 
Gjorde en del fikastopp och jag hade fortfarande ingen aning utan njöt av bilfärden.
 
När vi kom till Skara och stannade för ytterligare kaffe och fika sa A att vi skulle fortsätta rakt fram och sedan svänga vänster. Sa inte mig något. Han förvarnade också om att det inte var något spa vi skulle till och att hotellet kanske var risigt.
 
Till slut svängde vi av vid Mariestad och min första tanke var att inte ska vi stanna här i den här hålan..
 
Men det skulle vi och A hade bokat in oss på Stadshotellet, som såg helt ok ut på utsidan.
 
 
När vi checkat in och kom upp till rummet var det inte städat och luktade skunk. Sängen var obäddad, handukarna låg lite överallt, det stod gamla ölflaskor kvar och det låg en rakhyvel i badrummet.
 
A bestämde sig för att knacka på rummet bredvid för att fråga om de visste något. Och vem öppnade dörren om inte hans faster =) Hon blev lika överraskad hon av att se oss.
 
Visade sig att männen planerat tillsammans och att det blev Mariestad för att det var halvvägs för båda parter.
 
Åt på ett steakhouse på kvällen. Supergott, men restaurangen verkade bara ha en kunnig i servisen och vi fick vänta nästan en timme på maten.
 
Torget i Mariesad på kvällen
 
På söndagen tog A och jag en promenad innan frukosten. Var rätt kallt och när det blåste kändes det som småspik i ansiktet. Men det kändes ändå bra.
 
 
 
På vägen hem gjorde vi små avstickare, mest för att jag ville det, och stannade bland annat på Bjertorp Slott.
 
Så för att sammanfatta helgen var det en kanonhelg =)
 
Tack min älskade för att du ordnade detta!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Gyllensvärdskan

Den här bloggen kommer i första hand handla om mina tankar om kost och träning och allt som hör därtill men även om min vardag med jobb och familj.

RSS 2.0